Kom jij ook geld verdienen op de markt?

Wij organiseren dit jaar weer een hele reeks leuke, gezellige en goed bezochte markten en wij hopen dat jij daar ook van de partij bent!

Waarom zou je bij ons boeken?

  • Wij zorgen voor publieke belangstelling, jij voor de juiste handel. Succes verzekerd!
  • Wij houden goed rekening met jouw handel, geen 20 kramen met hetzelfde op een rij!
  • Wij doen niet moeilijk en proberen het iedereen naar de zin te maken. Jij blij, wij blij!
  • Tijdens onze markten is het echt ALTIJD mooi weer 😉
  • Maak je gebruik van ons borgsysteem, dan kun je contant op de markt betalen.
Naar de marktlijst

Een groot deel van het marktaanbod voor dit jaar staat inmiddels vast en een aantal zit nog in de pijplijn. Het is al wel mogelijk om in te schrijven en wanneer je bent aangemeld voor het Marktnieuws dan word je vanzelf op de hoogte gesteld van nieuwe markten zodat jij als eerst de gelegenheid krijgt om je daarop in te schrijven.

  • Kraamhuur vanaf € 35,00 (niet commercieel)
  • Kraamhuur commerciele markt € 70,00
  • Elke volgende kraam € 10,00 korting voor iedereen
  • Alle bedragen zijn inclusief 21% BTW
  • Vaste klanten en goede bekenden hebben altijd een streepje voor!
  • Wij zijn de hele dag aanwezig op de markt
  • Wij doen veel aan PR en promotie

Ik kan nu nog niet boeken maar wil wel graag op de hoogte blijven!

Wanneer er nieuwe markten bijkomen of er zaken veranderen die voor jou van belang kunnen zijn, sturen wij een nieuwsbrief uit. Je kunt je hiervoor aanmelden:

privacy Wij respecteren jouw privacy en gebruiken deze gegevens niet voor andere doeleinden.

Wie wij zijn?

Wij, Edith Hartog en Edwin Zwarthoed, zijn een hecht team! Zowel in ons privéleven als bij de uitvoering van onze evenementen.

Ik, Edith, organiseer al 25 jaar de meest uiteenlopende evenementen in de regio West-Friesland. De eerste 15 jaar bij een bureau en sinds 10 jaar als zelfstandig ondernemer. En ik vind dat leuk! Vooral de contacten met al die verschillende mensen die ik leer kennen vind ik geweldig. Soms zie ik ze eenmalig maar er zijn er ook die ik al 25 jaar ken!

Edwin is in het dagelijks leven loodgieter maar hij is de vaste (en gezellige!) kracht bij de uitvoering van de markten. Hij wil het altijd iedereen naar de zin maken.

Markt is dood? Bij ons is ie springlevend!

Bij ons geen klagende kooplieden (oké, op die ene eeuwige zeurkous na dan) die alleen maar mopperen dat er geen euro te verdienen valt en de organisatie alleen haar zakken loopt te vullen.

Wij begrijpen heel goed dat marktorganisatie wel wat meer omvat dan het aanvragen van een vergunning en het neerplempen van zoveel mogelijk kramen die gevuld worden met kooplieden die allemaal hetzelfde verkopen.

Wij organiseren interessante markten en braderieën waar behoefte aan is bij de bezoeker. En wij spannen ons tot het uiterste in om deze bezoeker te bereiken!

Door het toepassen van branchebescherming, goede PR campagnes, een logische indelingen en duidelijke afspraken vergroten wij de kansen voor jou als deelnemers op een leuke omzet, voor onze opdrachtgevers op goed gelukte evenementen en voor ons als tevreden uitvoerders.

Naast een aantal braderieën organiseren wij ook themamarkten en evenementen waarbij markt een belangrijk onderdeel vormt.

Veel gestelde vragen

Zoveel mensen, zoveel wensen en zoveel markten zoveel organisatorische haken en ogen. Maar een aantal standaardvragen kunnen we zo wel beantwoorden:

- Kan ik mij als particulier ook inschrijven?

Ja, dat kan maar je moet hier wel een beetje voorzichtig mee zijn. Je kunt geen bedrijfsactiviteiten ontplooien zonder aan de gebruikelijke voorwaarden (administratieplicht e.d.) te voldoen. Maar als particulier jouw zelfgemaakte of tweedehands spulletjes verkopen mag natuurlijk wel mits het niet te vaak gebeurt.

- Ik kan me nu nog niet inschrijven maar wil wel op de hoogte gehouden worden.

Als we belangrijke informatie hebben, bijvoorbeeld nieuwe markten die we gaan doen, dan sturen wij een nieuwsbrief uit naar ons deelnemersbestand. Dit zal niet vaker dan vier keer per jaar gebeuren. Je kunt je hiervoor aanmelden via deze link.

- Hoe zit dat met die borg die wordt gevraagd?

De betaalde borg (€ 50,00) is voor ons een garantie dat je een serieuze inschrijver bent en niet iemand die drie markten op een dag boekt en op de dag zelf bekijkt welke het gaat worden. Overigens is de borg geen betaling aan ons maar een waarborgsom. Je mag hem altijd terugvragen. Of verrekenen met het standgeld van de markt waarop je staat. Er moet wel altijd een borg staan wanneer je toekomstige markten hebt geboekt. Er zijn veel kooplieden die hun borg op het eind van het jaar (bij hun laatste geboekte markt) verrekenen maar de meeste vaste kooplieden laten hem altijd staan.

- Wat is het verschil tussen commerciële en niet-commerciële kooplieden en de daarvoor geldende tarieven?

Commerciële kooplieden staan ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en voeren een bedrijf uit. Niet-commerciële kooplieden zijn particulieren die (zelfgemaakte of verzamelde) spulletjes verkopen. Het verschil in de tarieven zit hem dan ook in het feit dat niet-commerciële kooplieden geen BTW kunnen verrekenen en hun kosten niet kunnen verrekenen met hun omzet. Veelal werken zij ook met heel andere marges. Ook instellingen en verenigingen (goede doelen) vallen onder het niet-commerciële tarief. Maar, het grijze gebied is hier ook aanwezig. Een particulier die een partijtje nieuwe handel wil verkopen valt weer wel onder het commerciële tarief.

- Zijn er stroom- en parkeervoorzieningen voor kooplieden?

Soms zijn er geen stroomvoorzieningen, dat wordt in de marktomschrijving aangegeven. Heb je dan toch stroom nodig, dan zul je dit zelf moeten organiseren. Bijvoorbeeld door een beroep te doen op een aanwonende. Wanneer er wel een stroomvoorziening dan mag hier gebruik van worden gemaakt. Niet door lukraak zelf stekkers in stopcontacten te steken waardoor met een beetje geluk iedereen zonder stroom komt te zitten. De stroomvoorzieningen worden beheerd door Edwin. Wanneer wij het gebruik van de voorzieningen moeten betalen dan moet jij ook voor het verbruik betalen.

- Wat als ik een markt moet afzeggen?

Dat kan gebeuren. Wij hanteren voor het annuleren van markten de volgende voorwaarden:

  • Annuleren is gratis tot vijftien dagen voor aanvang van de markt.
  • Annuleren in de periode veertien tot zes dagen voor de marktdag kost 50% van het standgeld.
  • Annuleren tot vijf dagen voor de marktdag, je betaalt 100% van het standgeld.

Scan deze afbeelding met je Messenger en meld je aan. Zo ben je NOG sneller op de hoogte van de laatste nieuwtjes!